D.E.Y.A.W.A.N.N.Y Deyawanny.: Dosa Berantai di FB.



Thursday 22 November 2012

Dosa Berantai di FB.

 
 
Assalamualaikum

Sebaik saja buka   Facebook tadi,Wanny dapat satu mesej.Tahu tak wani dapat mesej berantai.Menyampah betul.Nak tengok?Wanny copy untuk korang tengok.Tengok ayat di bawah.


sorry kene sebarkan jgk and baca smpai habis tau.. 5:28pm Assalamualaikum . Tolong jangan delete. Mesej ini dari Ibnu Said (Juru Kunci Mekah), beliau bermimpi bertemu dgn Rasulullah s.a.w dalam mimpi itu baginda berpesan kuatkan akidah dalam ibadah krn dunia sudah goyah dan tua. Jangan tinggalkan solat. Tolong sebarkan mesej ini kpd 20 Muslim. In shaa Allah, dalam masa 10 hari, anda akan mendapat rezeki yang besar dan bila tidak disebarkan, maka anda akan menemukan kesulitan yang tiada hentinya. Demi Allah ia akan terbukti. Maaf, yg tidak bca mendapat ACCIDENT besok,, aminn ...........dan tolong baca dgn sangat teliti.seorang anak dari aceh barat, di tubuh anak itu trdpt tulisan nama Allah dan anak itupun bisa bicara dgn hewan2 apapun. Ini tanda kiamat, saya bersumpah saya akan menyebarkan ini ke 19 teman saya dlm 1 jam.. apabila saya melanggar, saya akn trkena musibah, sya akn slalu gagal dlm usaha saya, dan cita2 saya tdk akn tergapai, anda sudah bernazar...maaf ya,, saya jg korban#Sebarkan segera.


Agak agak  korang semua berapa ratus dah orang sebar benda karut ni...sememangnya kiamat itu suatu kepastian.Dia suruh kukuhkan akidah tapi mesej tu sendiri yg rosakkan akidah beratus orang islam.
Ye tak?Korang janganlah pakat sebar je ...lebih lagi bersangkut dengan akidah.Bahaya tu.

Lebih baikkorang sebarkan ilmu di FB,,dapat pahala kan?

Renungkan ye..:)

The Capacity To Learn Is A Gift , The Ability To Learn Is A Skill , The Willingness To Learn Is A Choice

0 00 orang setuju:

 
Copyright © . All Right Reserved by Nur Sharwani